Tuesday, December 24, 2013

Vitamin C

Selsema dengan saya adalah sinonim. Ahli keluarga terdekat sudah faham dengan saya...akan bersin apabila menyapu, akan bersin bila keluar masuk dari tempat beraircon ke tempat panas, akan asyik bersin kalau mandi bila lepas membuat kerja yang berpeluh. 

Yang kita belajar kat sekolah,  vitamin C adalah untuk kulit cantik. Ambillah buah-buahan yang kaya dengan vitamin C setiap hari. Berapa larat kita makan oren setiap hari? Yang mudah ialah beli vitamin C di mana-mana. Saya pun begitu jugak, agak2 nak kena selsema tu, beli jelah mana yang ada. 



Cuba bandingkan dengan produk shaklee.



Dos Ascorbic asid lebih tinggi. Bandingan harga per tablet juga jauh lebih rendah.





Pada botol vitamin C 500mg Shaklee tertulis perkataan Sustained released. Ini bermaksud sebiji vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C dan ianya dirembeskan secara perlahan-lahan dalam badan mengikut keperluan badan kita tadi. Ini sangat bagus kerana vitamin C bersifat larut air dan ianya mudah dihapuskan dalam keadaan tertentu contohnya jika kita stress, berhadapan dengan cuaca panas dan banyak lagi.

Namun apabila kita demam atau selsema, saya akan advise amik sebanyak dua biji vitamin C iaitu sebiji waktu pagi dan sebiji lagi waktu malam. Ini kerana semasa kita sakit badan kita memerlukan vitamin C pada kadar yang lebih tinggi dari biasa. Maka saya harap agar lebih ramai yang sedar tentang kepentingan vitamin dalam kehidupan seharian.

Ingatan: Pastikan pengambilan vitamin C seharian melebihi 85mg tetapi kurang daripada 2000mg.

Berminat dengan produk ini sila hubungi

Dr. Norizan Ahmad
ID Shaklee: 811511
SMS/Whatsapp: 012 978 0369
Email: norizan.ahmad58@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Sihat-dgn-Shaklee

No comments:

Post a Comment